STATISTICI LINIȘTITOARE: La al n-lea STÂLP RUPT în oraș, TOT PIETONII sunt DE VINĂ

5 februarie 2016

ANTIteza, ANTItudinea, Politie, Strada, Trafic

12644842_947298485351448_5461145222302801382_n

Pe strada Brăilei, coborând dinspre McDonalds, şoferul unui Audi a pierdut controlul volanului şi a intrat violent într-un stâlp care susţinea inclusiv cablurile de alimentare pentru troleibuze. Impactul a rupt stâlpul de beton, prăbușindu-l atât peste botul „bolidului” german, dar și peste o altă mașină, un Logan nou-nouț  aflat în trafic.

Evident, după cum susține șoferul din Audi, nu avea viteză. Câtă viteză îți trebuie să părăsești carosabilul uscat, să sari bordura și să mai și pui la pământ un stâlp de beton armat cu diametrul aproape jumătate de metru? „Câtă viteză pot să am că am plecat de la semafor…”, spune pe înregistrarea video de mai jos domnul din Audi. Ce, nu știați că viteza se măsoară de la un semafor la altul? Sau o fi fost vina stâlpului că stătea prea aproape de carosabil?…

O lecție foarte interesantă se desprinde aici pentru cei de la Rutieră: domnilor, stați în continuare cu radarul pe sensul de urcare. După cum știți, multe accidente se petrec acolo când nu se rup stâlpi vizavi… Cum, nu știați că la deal autovehiculul oprește într-un spațiu de frânare mai lung decât la vale? :)

E mai simplu să stai să-i prinzi la deal pe cei care sar de 60 km/h când pun a 5-a, să mai economisească la combustibil, decât să stai la vale, unde rata de pericol este mai mare, dar nu este penumbra „strategică” de pe sensul de urcare și poate fi vazută mașina de poliție mai ușor…

Sau poate nu despre prevenirea accidentelor vorbim aici, ci despre o simplă pândă… Vai, dar nu putem să credem așa ceva!!!

Apropo, denivelările acelea care sunt de cincinale întregi pe banda 1, la coborârea dinspre MacDonalds, ajută la siguranța traficului, nu?…

Ce nu știi, nu există

Oricum, polițiștii de la Rutieră s-au scos: „în 2015, principalele cauze generatoare ale evenimentelor rutiere au fost nerespectarea normelor rutiere de către pietoni (30%)”, au raportat ei, citați de Adevărul de Galați. Viteza neadaptată și neacordarea priorităţii vehiculelor reprezintă doar 9,2, respectiv 13,3% din cauze.

Și avem toate motivele să-i credem, mai ales că, prin prisma constatării amiabile, multe dintre tamponări nici nu mai ajung pe la poliție. Deci nici în statistici, nu?…

12644885_1117110138321138_8640483545149354268_nAmbele foto: Grupul Șoferilor din Galați

, , , , , ,

About Anghelos

Mihai Angheluță a debutat în cotidianul gălățean „Viața liberă”, în ultimul an de liceu, intervievand vedete din jazzul autohton la unul dintre primele festivaluri de gen. În anii facultăţii, a colaborat la două posturi de radio locale, ca redactor muzical, realizator de emisiuni și, ocazional, reporter. După licenţierea în filologie, nu a rezistat mai mult de doi ani ca profesor sau traducător. S-a reîntors la presă, fiind angajat redactor plin al „Vieţii libere” între 1999 și 2001. Specializat în investigaţii şi justiție, a evadat adesea în subiecte economice, reportaje, radiografii sociale, recenzii culturale ori spațiul virtual al internetului. Din presa scrisă a trecut la televiziune, fiind aproape un an reporter și realizator de emisiuni la Express TV Galaţi-Brăila. Cum presa a intrat într-un declin după 2000, a mai făcut o ultimă încercare, la un săptămânal sindical, timp de câteva luni. În fina, s-a văzut nevoit să facă o schimbare de domeniu. Cum jurnalismul e singura ocupație pe care a practicat-o cu entuziasm, iar răspândirea internetului a adus noi oportunităţi, s-a reapucat de scris în 2008, colaborator al unei publicații online, enzine-ul antidotul.ro. În 2011, a revenit la cotidianul în care a debutat. Și a constatat că jurnalismul angajat, cu atitudine, încă nu face rating major, cel puţin în provincie. Prin urmare, a inițiat ANTItudinea, o abordare critică a problemelor civice, găzduită de blogul colectiv madeingalati.ro. Pe acesta îl construieşte ca un viitor portal, o piață publică virtuală - spațiu de manifestare pentru o comunitate care-şi (re)descoperă spiritul combativ.

View all posts by Anghelos

No comments yet.

Leave a Reply