După noua hartă rutieră prezentată în cadrul Master Planului pe Transporturi, Galaţiul ar urma să fie legat via Brăila cu Focşaniul şi Bacăul, printr-un drum expres. Doar că, după cum s-a scris și-n dungă, ba și degeaba, la lună, proiectul de vreun miliard de euro, ar putea fi realizabil abia în perioada 2021-2030. Și asta în cel mai optimist scenariu al Master Planului pe Transporturi…
Pe de altă parte, la cât de ocolit este Galațiul, și de investiții, și de perspective, ba chiar și de curentul asanării sistemelor sociale, s-ar putea, culmea, să fie vorba de o strategie aici. O glumă recentă spune că drumurile sunt intenționat lăsate așa, fiindcă astfel există mai puține șanse ca procurorii de la centru să-și facă drum pe la Galați, dacă tot nu dă semne DNA-ul local e că ar avea vreun dosar important. Ar risca ca să nu-și rupă mașinile după ce ies din Brăila sau Tecuci și să se întoarcă acolo să-i streseze suplimentar, fie după vreun dosar cu permise, fie după vreun colaborator de-al lui Bunea-Stancu.
1 Mai cu mai multe ore pe drum și prin stații
După ce în februarie a fost scos trenul direct către Constanța, locuitorii Noului Galați mai au la dispoziție doar alternative cu schimbare în Făurei sau Buzău, unde durata de așteptare este de peste o oră pe data de 1 mai și cel puțin 50 de minute dacă plecați în această dup-amiază. Amănunte găsiți aici dacă chiar credeți că vă mai interesează. Esențial este că, pe calea de fier, gălățenii nu pot ajunge în Constanța înainte de ora 12, iar pentru destinații pe traseul spre Mangalia vor trebui să ia un al treilea tren.
Deși, începând de pe 29 aprilie, CFR Călători a suplimentat capacitatea de transport pentru mini-vacanţa de 1 Mai cu 20 (douăzeci) de trenuri InterRegio și Regio, care să asigure legătura dintre toate regiunile țării și stațiunile de la Marea Neagră, niciunul nu a fost alocat pentru regiunea Galați-Brăila. Găsiți anunțul CFR Călători aici și, în anexa de la finalul său, lista cu trenurile.
Că poate gălățenii nu sunt în mod curent prea ducaci spre malul Mării Negre, asta ar putea justifica scoaterea trenului direct către Constanța în restul anului. Dar când vezi că și în minivacanța de 1 mai, prilej tradițional pentru o escapadă la mare, compania așa-zis națională a căilor ferate lasă ditamai centrul universitar pe dinafara suplimentărilor de curse, începi să te întrebi dacă nu cumva Galațiul dimpreună cu Brăila au ajuns o fundătură. Una din care se vrea ca toți oamenii de bună-credință să ia viteză, dacă se poate, încă de tineri, după cum se scria în Vice.
Să rămână, eventual, doar peștii, traficanții, hoții de mașini, curvele și șuții, un fel de Sicilie a României unde să se adune toți cei care n-ar prea fi bine să umble așa, haotic, prin toată țara, să nu mai știi unde sî-i cauți… Să rămână doar ratații sorții, cei care acceptă salariul minim ca o regulă și au imoresia că au devenit cel puțin directori dacă ajung la cel mediu pe economie.
Să rămână doar cei cărora o locuință în care sunt disponibile toate cele cinci utilități de bază – apă rece, apă caldă, căldiră, electricitate și gaze – li se pare un adevărat palat și sunt obligați să le mulțumească iluștrilor conducători că le-au oferit asemenea condiții de trai, fără a mai pretinde, doamne-ferește, explicații pentru restul neajunsurilor inacceptabil de grave în epoca în care trăim…
30 aprilie 2015
ANTIpatia, ANTIreklama, ANTIteza, ANTItudinea, Timp liber