GALERIE FOTO: HALUCINANT, pe Faleza inferioară au aterizat MAI MULTE maşini

Faleza inferioară a Galaţiului devine tot mai cunoscută. Nu ca obiectiv turistic sau zonă de agrement, în care autorităţile investesc bani şi eforturi pentru a da o nouă înfăţişare prăfuitului Vechi Galaţi. Ci, mai ales, ca scenă a unor cascadorii auto demne de Rusia, Africa şi Papua Noua Guinee la un loc.

Astăzi, un nefericit a ajuns să coboare la expoziţia de sculpturi în metal de-a dreptul prin gardul Falezei superioare, chiar în dreptul unei treceri de pietoni. A parcurs cei 10 m până la aleea de pe malul apei mai mult în zbor planat pe deasupra unor cuiburi de mărăcini dar şi şobolani abonaţi la miasmele chioşcurilor de bâlci de țară, autorizate cu generozitate de primarul Noului Galaţi.

Iată mai jos, ca să vă faceţi o idee, o galerie foto de la „spionul” nostru cu obiectiv la purtător, SpiderCam. SpiderCam3SpiderCam1 SpiderCam7SpiderCam4SpiderCam5SpiderCam8Din păcate pentru șoferul epavei terestre din imagine, întâmplarea va face subiectul multor glume şi el însuși va fi dat ca exemplu de măiestrie în ale condusului pe mai puţin de patru roţi. Poate că ecouri ale periplului său cu botul în jos, peste povârnişul cu boscheţi, îl vor urmări o bună bucată de vreme. Inclusiv când poate va încerca să vândă bietul Suzuki, proaspăt ferchezuit cu chit, pe post de chilipir „impecabil, fără accident, ţinut în garaj”, ba chiar „şi puţin rulat în ţară, abia adus de la o bătrânică ce îl folosea doar în weekend până la supermarket”.

Autostrada de la Dunărea de Jos

Pe de altă parte, în mod constant, lângă măreţul fluviu „aterizează” nenumărate obiecte nezburătoare, dar rostogolindu-se pe patru roţi, neidentificate de autorităţi fiindcă, vorba-aia, dezinteresul nu doare. Profităm de interesul pentru incidentul de ieri după-amiază ca să vă arătăm cam ce degringoladă este pe Faleza unde v-aţi aştepta să nu fiţi totuşi nevoiţi să vă plimbaţi ca pe mijlocul drumului, adică „vânați” de maşini. Şi  poate aşa sensibilizăm şi autorităţile care se bat atâta cu asfaltul în piept că pun ordine în traficul gălăţean.

În ciuda interdicţiilor clamate cu eşarfa tricoloră înfăşurată patriotard la vârf, pe pectorali, şi angajate apoi slugarnic cu mâna la chipiu de subalternii dotaţi mai nou cu limuzine negre de multe zeci de mii de euro (!), Faleza inferioară are toate şansele să devină curând autostradă în toată regula. Una din „Meşter-fâsul” de transport la terase, tiribombe şi alte gogoşi mestecate de primarul ctitor de găuri în asfalt și visător la tunel pe sub marea viitoare surpare a celei mai frumoase şi mai dispreţuite faleze de la Dunăre.

O galerie foto concludentă pentru „Planul de miștocăreală suburbană” puteţi vedea mai jos. Dacă-i vedeți pe edili, transmiteți-le că faleza a rămas tot loc de promenadă. Chiar dacă ei se-ntorc cu spatele la oraș, precum chipiul de mai jos, prefîcându-se că n-au ochi să-l vadă…

P1100126P1100398P1100391P1100987P1100990P1100679P1100134

, , , , , ,

About Anghelos

Mihai Angheluță a debutat în cotidianul gălățean „Viața liberă”, în ultimul an de liceu, intervievand vedete din jazzul autohton la unul dintre primele festivaluri de gen. În anii facultăţii, a colaborat la două posturi de radio locale, ca redactor muzical, realizator de emisiuni și, ocazional, reporter. După licenţierea în filologie, nu a rezistat mai mult de doi ani ca profesor sau traducător. S-a reîntors la presă, fiind angajat redactor plin al „Vieţii libere” între 1999 și 2001. Specializat în investigaţii şi justiție, a evadat adesea în subiecte economice, reportaje, radiografii sociale, recenzii culturale ori spațiul virtual al internetului. Din presa scrisă a trecut la televiziune, fiind aproape un an reporter și realizator de emisiuni la Express TV Galaţi-Brăila. Cum presa a intrat într-un declin după 2000, a mai făcut o ultimă încercare, la un săptămânal sindical, timp de câteva luni. În fina, s-a văzut nevoit să facă o schimbare de domeniu. Cum jurnalismul e singura ocupație pe care a practicat-o cu entuziasm, iar răspândirea internetului a adus noi oportunităţi, s-a reapucat de scris în 2008, colaborator al unei publicații online, enzine-ul antidotul.ro. În 2011, a revenit la cotidianul în care a debutat. Și a constatat că jurnalismul angajat, cu atitudine, încă nu face rating major, cel puţin în provincie. Prin urmare, a inițiat ANTItudinea, o abordare critică a problemelor civice, găzduită de blogul colectiv madeingalati.ro. Pe acesta îl construieşte ca un viitor portal, o piață publică virtuală - spațiu de manifestare pentru o comunitate care-şi (re)descoperă spiritul combativ.

View all posts by Anghelos

No comments yet.

Leave a Reply