Ia zi, dom’ primar: a cui e sufrageria?

Într-un oraș în care apa rece e mai scumpă ca-n Dubai, iar salariile mai mici ca-n Uruguay, unde apa caldă e rară ca zimbrii, iar sistemul centralizat de încălzire ar putea deveni exponat de muzeu, în care cota șomajului a urcat pe cele mai înalte culmi deși mare parte din populația activă și luat zborul spre aiurea, unora le merge de la excelent în sus. În frunte cu primarul.

În ciuda faptului că se plângea, în cercuri mai mult sau mai puțin restrânse, că are un salariu „amărât”, de nici 1.500 de euro, meschin la ce responsabilități prevede fişa postului (ca şi cum le-ar îndeplini…), deși făcea atâta caz de cât contează banii pe care îi aduce soția în casă ca acționară la o firmă, Marius Stan dovedește că-i merge de la maxisuperultraexcelent în sus. Recent, la Ziua Marinei, s-a afișat cu un SUV cât o sufragerie al cărui preț pornește de la 60.000 de euro.

P1100669Înșir’te slugărnicie

DeDusterizare în coaliţie?

Nu ştiu dacă aţi observat, dar de când s-a-ntors din Turcia, şeful lui Oprea, deci şi al lui Marius Stan pe linie de coaliţie social-democrată-naţional-interesată, şi-a băgat piciorul în el de Duster. Probabil nu încăpeau şi cârjele în habitaclu aşa încât mai nou se afişează fără nicio jenă populisto-pesedistă în ditamai Touaregurile full-options.

Ei, şi cum era să rămână mai prejos primarul ăl mai de succes, Marius Stan, la fel de hulit ca şi şeful său din fruntea Guvernului? Aşadar, la ultima apariţie în public din cadrul grandioasei Zile a Marinei ţinută în parcarea unei gări fluviale fără călători sau nave de pasageri, şi-a etalat ultima achiziţie, mai tare ca a şefului său.

Este vorba de un Volkswagen Touareg V6 3.0 TDI Supreme al cărui preţ de catalog începe de la peste 60.000 de euro. Maşina este mai tare ca a lui Ponta. Este modelul cu facelift 2015, deci staţi liniştiţi că n-o găsiţi în declaraţia de avere. Are toate cauciucurile fără pic de uzură, deci abia ce a fost achiziţionată. Iar, faţă de a lui Victoraş, mai are şi motor de ultimă generaţie (în jur de 300 de cai putere), lucind, în loc de albastrul oarecum funcţionăresc, într-un negru arogant-abisal absolut prezidenţial, ca de mare şef peste gropile, ruinele şi şomajul record ale oraşului de la Dunărea de Jos, aproape sub nivelul mării şi al civilizaţiei.

pontaTouaregVictor Ponta, un alt fel de Marius Stan. Sau invers?…

O provocare pentru departamentul de comunicare

Există trei posibilităţi şi o imposibilitate vizavi de provenienţa hardughiei pe roţi a primarului.

  1. Maşina ar putea fi achiziţie proprie. Dacă e așa, asta ar contrzice ideea că la Primărie, din salariul de primar cel puţin, se trăieşte prost. Și atunci, un edil care nu o dată s-a plâns cei sub 1.500 de euro i se par insuficienți pentru responsabilităţile implicate ar face bine să lase acum capul puţin în jos şi să recunoască că, una peste alta, n-o duce rău deloc.
  2. E posibil ca micul tanc pe pneuri să fi fost achiziţionat de către instituţie, mai ales dacă ne gândim că are GL38WXT, în „linie” cu numerele de înmatriculare care încep cu W sau Y (WPC, WPJ, YWY) aplicate recentelor achiziţii ale Primăriei, adică cele patru Dustere cumpărate prin licitaţie publică. Dar atunci vrem să ştim şi noi ce scria în caietul de sarcini, ce clauză s-a pus de nu a dat cu virgulă, ci cu Touareg.
  3. Maşina să fi fost împrumutată. Iar asta ar fi cea mai gravă situaţie. De la cine, în ce scop şi, mai ales, cu ce preţ? Că frate-prieten, dar aroganța e pe bani sau pe alte avantaje, o știe orice fotbalist…

Imposibilitatea de care pomeneam mai sus se referă la… posibilitatea ca maşina să fie achiziţionată pe firma soţiei. Care firmă, Pamas Luck SRL, e numai pe minus an de an conform site-urilor de profil. Deci, vă daţi seama că ar fi pradă uşoară pentru ANAF în contextul recentelor controale declanşate la „săracii patroni bogaţi cu firme falimentare”… Dar mai ştii?

Aşa încât, fiindcă tot s-a ofuscat nespus purtătoarea de cuvânt şi ne-a bătut obrazul în privat că am luat-o la refec vizavi de atitudinea ei faţă de „colegii” jurnalişti, iată o provocare. Numai bună de spălat o mulţime de păcate. Să ne detalieze subiectul Touaregului.

Dar, atenţie! Date fiind antecedentele cu „uite terasa, nu-i terasa” printre activele familiei, răspunsul să nu fie doar din vorbe! Ci cu scanare doveditoare după certificatul de înmatriculare al maşinii!

Şi, dacă tot se va interesa Ema Turcu de sufrageria pe roţi a primarului, să ne spună şi dacă Skoda nou-nouţă a şefului poliţiei locale – şi aceea înmatriculată tot cu W… – îi aparţine acestuia sau este cumpărată tot de Primărie. Şi dacă e luată din bani publici, să iasă la interval şi cu documentele de licitaţie ale acesteia ca să nu facă două drumuri cum se spune…

Mai jos aveţi un filmuleţ în care primarul, cam încurcat, nu ştia cum să evite obiectivul camerei în drumul spre „bolidul de lux” parcat strategic în cealaltă parte a sediului AFDJ, mai ferit de privirile curioşilor. Dumnealui probabil că nu ştia despre incidentul nostru de la sosire. Şi, dacă tot a trebuit să căutăm alt loc de parcare (iaca necaz, mare deranj…), am dat un ocol de documentare cum se cuvine.

Un element de inedit absolut: observaţi cum, în chiar ultimele cadre, primarul face un gest exact ca şi cum şi-ar aranja părul! Ştim, domnule Marius Stan, v-a scos peri albi şi lungi Made in Galaţi. Asta e! Riscul meseriei… noastre, evident!

https://www.youtube.com/watch?v=EQlCMXlNSOo

, , , , , , , , ,

About Anghelos

Mihai Angheluță a debutat în cotidianul gălățean „Viața liberă”, în ultimul an de liceu, intervievand vedete din jazzul autohton la unul dintre primele festivaluri de gen. În anii facultăţii, a colaborat la două posturi de radio locale, ca redactor muzical, realizator de emisiuni și, ocazional, reporter. După licenţierea în filologie, nu a rezistat mai mult de doi ani ca profesor sau traducător. S-a reîntors la presă, fiind angajat redactor plin al „Vieţii libere” între 1999 și 2001. Specializat în investigaţii şi justiție, a evadat adesea în subiecte economice, reportaje, radiografii sociale, recenzii culturale ori spațiul virtual al internetului. Din presa scrisă a trecut la televiziune, fiind aproape un an reporter și realizator de emisiuni la Express TV Galaţi-Brăila. Cum presa a intrat într-un declin după 2000, a mai făcut o ultimă încercare, la un săptămânal sindical, timp de câteva luni. În fina, s-a văzut nevoit să facă o schimbare de domeniu. Cum jurnalismul e singura ocupație pe care a practicat-o cu entuziasm, iar răspândirea internetului a adus noi oportunităţi, s-a reapucat de scris în 2008, colaborator al unei publicații online, enzine-ul antidotul.ro. În 2011, a revenit la cotidianul în care a debutat. Și a constatat că jurnalismul angajat, cu atitudine, încă nu face rating major, cel puţin în provincie. Prin urmare, a inițiat ANTItudinea, o abordare critică a problemelor civice, găzduită de blogul colectiv madeingalati.ro. Pe acesta îl construieşte ca un viitor portal, o piață publică virtuală - spațiu de manifestare pentru o comunitate care-şi (re)descoperă spiritul combativ.

View all posts by Anghelos

No comments yet.

Leave a Reply