INFECT ► Poliția Rutieră iar s-a LĂUDAT cu JUNGLA de pe STRĂZI

Credeam că măcar o dată ne vor scuti. Măcar și pentru că realitatea dovedește cât de mizerabile și diluate, cel puțin la fel ca dezinfectanții Hexi, sunt comunicatele lor. Am crezut că se vor scuza prin tăcere, abținându-se de la sforăitorul comunicat de presă săptămânal, ca să trecem cu vederea faptul că duc saliva din gură-n gură și li s-a dus vorba cât îi netu’.

Dar nici acum nu a scăpat poliția rutieră ocazia să se laude cu propriile-i eșecuri, contabilizându-le drept fapte de vitejie pentru adormit ochii de pisică de la biciclete și plozii de pe indicatoarele „Atenție, copii!”.

Pe scurt, cică și săptămâna trecută au fost polițiștii rutieri „scrofuloși la datorie”, cu „fiolele” (cum termin-ologesc limba română fătucile) pregătite pentru a-i verifica pe conducătorii auto.

f8d6a3a2f7bff70b08554de554bfbd1f_XLImaginea perfectă din comuncatele de presă. Foto: Viața liberă

30 de şoferi dintre cei verificaţi au picat testele, alcoolemiile depistate aducândule și câte o amendă contravenţională. Iar opt s-au ales și cu dosar penal, pentru alcoolemie de ebrietate, zău! Dintre aceștia, un tractorist din Berești avea chiar 0,64 mg/l alcool pur în aerul expirat, a refuzat recoltarea de probe biologice și nici nu figura cu permis de conducere pentru vreo categorie de vehicule.

Procedură cu dezinfectant Hexi?

Sincer, vă spun că și pe mine m-au testat cu alcoolmetrul, duminică dimineață (12 iunie), la 1:30. Pe Bălcescu, între blocul Albatros și restaurantul Cosoreanu.

IMG_20160612_011518

Stăteau grămadă, ca la șuetă, patru echipaje: MCV-urile MAI 34733, -735 și -366, plus unii, 41198, cu un Polo. Le băgau superiori testerele șoferilor, dar foloseau același muștiuc la alcooltestere, plimbându-le nonșalanți de la Mercedes la BMW, de la Opel la Ford, Cielo sau Dacie. Probabil că le dăduseră, în prealabil cu dezinfectantul suprem, Hexi…

Inițial, am crezut că n-am observat eu, ocupat fiind să caut și actele, să umblu la camera de bord etc. Apoi m-am uitat atent și când s-a dus la următorul client, un Merc oprit nervos în spatele meu. Ba chiar am parcat după colo și m-am întors să văd dacă totuși fac vreo excepție și schimbă muștiucul aparatului măcar la vreun simandicos.

IMG_20160612_010611Ți-ai găsit!…

Când le-am atras atenția, s-au aruncat nervoși în mașini și au părăsit locul faptelor…

Bețivii spun adevărul. Și cifrele

De fapt, dacă vă uitați la rezultatele comunicatului, nu se spune  câți din șoferi testați au fost prinși băuți. Dacă au fost 8 din 20 e foarte grav. Și sunt indicii în acest sens fiindcă tractoristul din Berești, după cum s-a văzut, i-a înfruntat pe față, refuzând să-i fie luate probe de alcoolemie. N-avea el teabă că nici n-are permis. Vă dați seama cât de des se întâlnește el cu poliția rutieră prin zonă de n-avea nicio teamă c-ar fi prins.

Evident, cine să oprească un tractor care merge cu maxim 40 km/h când 101% din timp polițiștii rutier sunt ocupați cu radarul prin spațiile vrezi?

Dacă te iei după contravențiile constatate, ai zice că șoferii români sunt o specie de indisciplinați sadea.

Banii vorbesc despre săracii polițiști

241 de vitezomani, 141 de șoferi și pasageri fără centură de siguranță, 14 neacordări de prioritate, 26 de palavragii la mobil, 72 fără acte la ei și 97 de pietoni neregulamentari.

Și aici vine morala. Valoarea totală a celor 830 de amenzi aplicate depăşeşte suma de 180.000 de lei. Dar sigur nu ajunge la 190 de mii. Că nici acolo nu ar sări de 230 de lei în medie.

Or, punctul de amendă este 125 de lei iar cele mai blânde amenzi pornesc de la două puncte, deci 250 de lei. Păi, ce medie v-a dat dvs., cu virgulă, domnilor polițiști?

Însă, dincolo de calculul precis, valoarea amenzilor denotă și altceva. Că polițiștii sunt interesați să ciupească de la noi, amărăștenii, nu să crească siguranța traficului și încrederea oamenilor că se pot deplasa civilizat.

Fiindcă din niciun comunicat de presă nu aflăm că s-au luat măsuri contra trecerilor de pietoni amplasate după curbe sau după stații de autobuz sau la distanțe de peste 150 m chiar și pe străzi recent reabilitate precum Traianul. Nici cintra indicatoarelor lipsă sau semnalizărilor incoerente din intersecșii sau marcajelor abulice. NU mai spunem de gropi și alte pericole pentru siguranța traficului.

La acest capitol, amenzile la adresa administratorului drumului vin direct din clasa a V-a, adică de la 21 la 100 de puncte de amendă (2.625 – 25.000 de lei). Dar ți-ai găsit să sară milițiștii sau polițienii la gâtul autorităților care le plătesc salarii de universitari, pentru un bacul luat la sport și o școală de agenți de 2 ani…

, , , , , , , , ,

About Anghelos

Mihai Angheluță a debutat în cotidianul gălățean „Viața liberă”, în ultimul an de liceu, intervievand vedete din jazzul autohton la unul dintre primele festivaluri de gen. În anii facultăţii, a colaborat la două posturi de radio locale, ca redactor muzical, realizator de emisiuni și, ocazional, reporter. După licenţierea în filologie, nu a rezistat mai mult de doi ani ca profesor sau traducător. S-a reîntors la presă, fiind angajat redactor plin al „Vieţii libere” între 1999 și 2001. Specializat în investigaţii şi justiție, a evadat adesea în subiecte economice, reportaje, radiografii sociale, recenzii culturale ori spațiul virtual al internetului. Din presa scrisă a trecut la televiziune, fiind aproape un an reporter și realizator de emisiuni la Express TV Galaţi-Brăila. Cum presa a intrat într-un declin după 2000, a mai făcut o ultimă încercare, la un săptămânal sindical, timp de câteva luni. În fina, s-a văzut nevoit să facă o schimbare de domeniu. Cum jurnalismul e singura ocupație pe care a practicat-o cu entuziasm, iar răspândirea internetului a adus noi oportunităţi, s-a reapucat de scris în 2008, colaborator al unei publicații online, enzine-ul antidotul.ro. În 2011, a revenit la cotidianul în care a debutat. Și a constatat că jurnalismul angajat, cu atitudine, încă nu face rating major, cel puţin în provincie. Prin urmare, a inițiat ANTItudinea, o abordare critică a problemelor civice, găzduită de blogul colectiv madeingalati.ro. Pe acesta îl construieşte ca un viitor portal, o piață publică virtuală - spațiu de manifestare pentru o comunitate care-şi (re)descoperă spiritul combativ.

View all posts by Anghelos

No comments yet.

Leave a Reply