O-Poziţie MiG: Investiţii ca-n codru – Bani europeni cheltuiţi româneşte

14 octombrie 2013

ANTItudinea, General

Demarată în mandatul lui Dumitru Nicolae, modernizarea bulevardului Oţelarilor şi străzilor Stadionului, Frunzei şi Gheorghe Asachi a fost finalizată cu întârziere de un an. Dincolo de asta, asocierea dintre un abonat local la banii publici și o firmă germană, despre care vom vorbi mai târziu, a livrat gălăţenilor lucrări de o calitate discutabilă şi greşeli de execuţie inadmisibile într-o ţară europeană.

Marius Stan a făcut multă vâlvă despre cum a intervenit el personal pentru remedierea unor greşeli de proiectare. La rândul lor, constructorii au cerut suplimentarea plăților cu o sumă cât reabilitarea unei străzi întregi – Oltului, de Foto00-Otelarilorexemplu. Însă majoritatea hibelor au rămas la locul lor, chiar şi cele uşor şi ieftin de remediat.

Prin urmare, rezultă în mod logic că nici pe constructori nu i-a durut de ce le iese din mână și nici beneficiarii nu au suficient spirit de observaţie să aprecieze ce plătesc, cu ambele mâini, din buzunarele cetăţenilor.

Spaima pietonilor – Oţelarilor

Bulevardul a fost modernizat doar pe jumătate, respectiv partea dintre sensul giratoriu din faţa hotelului Magnus până la intersecţia cu strada Stadionului, aproape de Liceul Sportiv. Porţiunea este o plăcere pentru toate tipurile de roţi datorită asfaltului turnat din belşug şi liniilor de tramvai aduse perfect la nivelul acestuia. Dar atât.

Pentru pietoni, în afară de circulatul de-a lungul trotuarelor, restul poate fi o aventură. Cele şase traversări dispuse de-a latul bulevardului sunt, fără excepţie, dispuse în poziţii periculoase ori prost semnalizate. Cea de la intersecţia cu Stadionului e imediat după o curbă de viteză. Cea de la oficiul poştal este într-o intersecţie extrem de dificilă, nesemaforizată, deşi e folosită intens de copii, însoţiţi sau nu. Iar cele din preajma fostului cinematograf Dacia şi a hotelului Magnus sunt adesea obturate de mijloace de transport în comun oprite în staţii.

Doar trecerile de pietoni de la Bila şi benzinărie par a fi relativ sigure. Dar asta doar pe timpul zilei, fiindcă nu s-au montat indicatoare cu semnal intermitent sau măcar niște limitatoare de viteză. Pe de altă parte, inclusiv la aceste treceri, rampele pentru cărucioarele bebeluşilor sau persoanelor cu dizabilităţi sunt opţionale.

Nemții au lucrat ca pentru lumea a treia

De fapt, problema rampelor cerute insistent de legislaţia europeană, este prezentă pe toate cele patru secţiuni rutiere reabilitate. Acolo unde nu lipsesc, acestea sunt executate cu diferenţe de nivel sau necorelate cu marcajul trecerilor de pietoni. Sau, ca în imaginile de mai jos, răsar pe jumătate, din senin, ca un constructor din somnul dulce al lucrului de mîntuială.

O problemă aproape generală a refugiilor din stațiile de tramvai: rampele de la deschizăturile de acces nu au corespondență la trotuar. Dacă traversează perpendicular de la peroane, părinții cu bebeluși în cărucioare nu vor da peste vreo rampă de acces. Singura posibilitate este să meargă de-a lungul liniei de tramvai, până la prima trecere de pietoni.

Pe lângă detaliile de mai sus, relativ nesemnificative (deși cu siguranță decontate semnificativ în situațiile de plată), reabilitarea la nivel european (sanchi!) de pe cele patru străzi mai are o mulțime de aspecte de lumea a treia. Inclusiv pe partea strict rutieră, marcată și semnalizată ceva mai bine ca în fostele state sovietice. Dar, despre haosul rutier, într-un episod viitor.

, , , , , , , ,

About Anghelos

Mihai Angheluță a debutat în cotidianul gălățean „Viața liberă”, în ultimul an de liceu, intervievand vedete din jazzul autohton la unul dintre primele festivaluri de gen. În anii facultăţii, a colaborat la două posturi de radio locale, ca redactor muzical, realizator de emisiuni și, ocazional, reporter. După licenţierea în filologie, nu a rezistat mai mult de doi ani ca profesor sau traducător. S-a reîntors la presă, fiind angajat redactor plin al „Vieţii libere” între 1999 și 2001. Specializat în investigaţii şi justiție, a evadat adesea în subiecte economice, reportaje, radiografii sociale, recenzii culturale ori spațiul virtual al internetului. Din presa scrisă a trecut la televiziune, fiind aproape un an reporter și realizator de emisiuni la Express TV Galaţi-Brăila. Cum presa a intrat într-un declin după 2000, a mai făcut o ultimă încercare, la un săptămânal sindical, timp de câteva luni. În fina, s-a văzut nevoit să facă o schimbare de domeniu. Cum jurnalismul e singura ocupație pe care a practicat-o cu entuziasm, iar răspândirea internetului a adus noi oportunităţi, s-a reapucat de scris în 2008, colaborator al unei publicații online, enzine-ul antidotul.ro. În 2011, a revenit la cotidianul în care a debutat. Și a constatat că jurnalismul angajat, cu atitudine, încă nu face rating major, cel puţin în provincie. Prin urmare, a inițiat ANTItudinea, o abordare critică a problemelor civice, găzduită de blogul colectiv madeingalati.ro. Pe acesta îl construieşte ca un viitor portal, o piață publică virtuală - spațiu de manifestare pentru o comunitate care-şi (re)descoperă spiritul combativ.

View all posts by Anghelos

Trackbacks/Pingbacks

  1. O-Poziție MiG: Investiții ca-n codru - Economie la marcaje, dar accidente remarcabile | Made in Galaţi - 17 octombrie 2013

    […] Ma citește și: O-Poziţie MiG: Investiţii ca-n codru – Străzi contra naturii umane civilizate O-Poziţie MiG: Investiţii ca-n codru – Bani europeni cheltuiţi româneşte antitudinea, asfalt, indicatoare, made in galati, marcaje, otelarilor, primarie, […]

  2. O-Poziție MiG: Investiții ca-n codru - Europenizarea pe uliță | Made in Galaţi - 22 octombrie 2013

    […] citește și: O-Poziţie MiG: Investiţii ca-n codru – Străzi contra naturii umane civilizate O-Poziţie MiG: Investiţii ca-n codru – Bani europeni cheltuiţi româneşte O-Poziție MiG: Investiții ca-n codru – Economie la marcaje, dar accidente remarcabile […]

  3. O-Poziţie MiG: Investiţii ca-n codru - Străzi contra naturii umane civilizate | Made in Galaţi - 25 octombrie 2013

    […] citește și: O-Poziţie MiG: Investiţii ca-n codru – Bani europeni cheltuiţi româneşte O-Poziție MiG: Investiții ca-n codru – Economie la marcaje, dar accidente remarcabile O-Poziție […]

  4. O-Poziţie MiG - Investiţii ca-n codru: Primăria Galaţi ne chiorăşte de la obraz | Made in Galaţi - 25 octombrie 2013

    […] citește și: O-Poziţie MiG: Investiţii ca-n codru – Străzi contra naturii umane civilizate O-Poziţie MiG: Investiţii ca-n codru – Bani europeni cheltuiţi româneşte O-Poziție MiG: Investiții ca-n codru – Economie la marcaje, dar accidente remarcabile O-Poziție […]

Leave a Reply