Noul Galați cu proiecte din vechi?

2 septembrie 2014

Administrație, ANTIteza, ANTItudinea

Modul în care Primăria, sub directa îndrumare a lui Marius Stan, reface zona garajelor demolate din Micro 19 dă măsura incontestabilă a actualei administrații. Cu un spațiu generos la dispoziție, cu posibilități de reconfigurare aproape de la 0 a traficului în zonă, Primăria propune o altă soluție chinuită ce va impune, probabil, peste ani, o nouă refacere.

După cum observa și Viața liberă, primarul se prevalează de un proiect vechi și prost sau cel puțin gândit pentru alte interese  pentru a pune în operă încă o amenajare deficitară a spațiului, încă o cârpeală marca „Made in Galati”, plătită însă cu bani grei.

General

Investiții Caracal-gen

După strada Frunzei – un exemplu gen Caracal pentru se pot arunca milioane de euro pe o stradă fără trotuare, dar cu piste de biciclete – primarul și echipa sa ne arată că nu sunt absolut deloc deranjați de absurdul situației. Ei insistă în a aproba și plăti, din banii noștri, evident, lucrări care s-ar putea să facă mai mult rău, care vor trebui peste ani refăcute, modificate sau completate, tot pe banii contribuabililor sau ai copiiilor acestora – câți or mai avea nesăbuința să rămână în Galați și să le plătească taxe și impozite acestor competenți.

Directorul pentru Infrastructură şi Lucrări Publice din cadrul Primăriei Galaţi, Radu Dinu, a informat presa că, deși este vorba de o restructurare a zonei, nu vor fi trotuare peste tot. Nici pe partea bisericii Sf. Ana, dar nici prin fața grădiniței Motanul Încălțat nu se vor transforma locurile virane în trotuare. Practic, vor fi doar alei pentru circulația auto, ca și cum ar fi vorba de o zonă de tranzit între depozite de marfă.

Oficial, explicația constă în scuza că „proiectul este moştenit de primarul Marius Stan de la fostul edil, Dumitru Nicolae, şi el fusese gândit doar ca să uşureze accesul la cele 144 de garaje” recent demolate.

Mai mult, în fața Liceului Economic și vizavi de acesta, s-au tăiat copaci maturi dar și pomi în plină creștere deși spațiul dintre aceștia permitea construcția unei străzi cu două benzi, după cum se poate vedea în imaginile de mai jos. În schimb, după defrișarea evident neautorizată, s-a făcut o alee îngustă, cât să încapă doar un singur autovehicul. Numai bună pentru blocaje și nervi în caz că o mașină se strică, se împotmolește sau pur și simplu pe șoferul acesteia îl apucă parcatu-n drum.

P1070638b

Google Street View dovedește „restructurarea” cu defrișări incluse și inutile

P1070638c

LicEc

Imediat după defrișările de la Liceul Economic

FataLicEc

Ctitorie cu o singură bandă după sacrificarea a peste 10 arbori. Foto: Viața liberă

Este inutilă discutarea soluției alese, cu facilitarea traficului auto chiar prin poarta Școlii 29 sau a Liceului Economic. Este inutil să ne întrebăm dacă nu era suficientă o parcare generoasă, bine organizată, pe locul garajelor, care, eventual, să pretindă comozilor să mai facă doi pași până la instituțiile de învățământ. Este inutil să dezbatem oportunitatea unei invitații la intratul cu mașina până în clasă.

Citește și PRIMARUL AR TREBUI DEPUS ÎNTR-O PARCARE

Este clar că străzile trebuie să ducă la parcări în zona școlilor, nu la ușa acestora. Cu cât te apropii de o zonă frecventată de copii, cu atât crește pericolul de accidentare. Evident, modernizăm ca să ameliorăm, nu ca să crească și mai mult pericolele. Doar că, personal, avem serioase certitudini că nu este nimeni responsabil cu gânditul în Primărie.

Moștenirile includ și sume cu dedicații?

Străduța caricaturală dintre  grădinița Codruța și Școala 17 este un alt exemplu de ipocrizie avară. Probabil ca să încaseze cât mai muți bani pe lucrări, nu a fost dusă până la capăt străduța deja existentă între Motanul încălțat și Școala 17. În ciuda faptului că aceasta este mai lată și mai trebuia construită doar pe un sfert din lungime. În plus, mai are și spații de parcare pe porțiunea de lângă grădiniță…

P1070634

Pe unde s-ar fi putut face decent și ieftin legătura cu strada Costache Conachi

În schimb, pentru costisitoare lucrări de canalizare și consolidare a fundației, s-a făcut această uliță cu borduri, o plăcere de ambuteiaj dacă se oprește o mașină pe ea… Practic, pentru un gang cu borduri s-a stricat vechea alee liniștită cu tot cu spațiul verde din capătul dinspre C. Conachi.

Uliță care sigur a costat cât un bulevard. Foto: Viața liberă

Mai mult, în partea din Conachi, s-a dat dovadă de prostie sau rea-intenție edilitară în stare pură. Dintr-o grădină și un spațiu viran unde parcau 3-4 mașini, s-a făcut o parcare de 3-4 mașini plus un spațiu viran. Ca la noi, la nimeni! Doar în Noul Galați să mai găsești așa ceva…

P1070639b

Conform Google Street View, pe Costache Conachi, așa era înainte…

P1070639

…și așa este acum, după „restructurarea urbană”

Proiecte de pe vremea semnăturii pe capotă n-au rămas?

Motivele invocate de edili pentru restructurarea făcută în bătaie de joc sunt absolut lipsite de logică, dar și de bun-simț față de contribuabili.

Să invoci un proiect vechi și inadecvat dar inatacabil ca scuză pentru ceea ce clamezi peste tot ca fiind Noul Galați este cel puțin rizibil. Mai degrabă este de presupus că atât doar s-a putut concepe sau, și mai rău, atât s-a vrut… Mâine vom prezenta și noi o soluție, poate nu cea mai bună, dar cu siguranță în deplin acord cu standardele traiului la oraș, cu trotuare inclusiv.

Până atunci, lansăm o invitație edililor la a-și prezenta noua viziune: în afară de cele de pe vremea lui Dumitru Nicolae, niște proiecte rămase de la Eugen Durbacă n-aveți cumva?…

, , , , , , , , , , ,

About Anghelos

Mihai Angheluță a debutat în cotidianul gălățean „Viața liberă”, în ultimul an de liceu, intervievand vedete din jazzul autohton la unul dintre primele festivaluri de gen. În anii facultăţii, a colaborat la două posturi de radio locale, ca redactor muzical, realizator de emisiuni și, ocazional, reporter. După licenţierea în filologie, nu a rezistat mai mult de doi ani ca profesor sau traducător. S-a reîntors la presă, fiind angajat redactor plin al „Vieţii libere” între 1999 și 2001. Specializat în investigaţii şi justiție, a evadat adesea în subiecte economice, reportaje, radiografii sociale, recenzii culturale ori spațiul virtual al internetului. Din presa scrisă a trecut la televiziune, fiind aproape un an reporter și realizator de emisiuni la Express TV Galaţi-Brăila. Cum presa a intrat într-un declin după 2000, a mai făcut o ultimă încercare, la un săptămânal sindical, timp de câteva luni. În fina, s-a văzut nevoit să facă o schimbare de domeniu. Cum jurnalismul e singura ocupație pe care a practicat-o cu entuziasm, iar răspândirea internetului a adus noi oportunităţi, s-a reapucat de scris în 2008, colaborator al unei publicații online, enzine-ul antidotul.ro. În 2011, a revenit la cotidianul în care a debutat. Și a constatat că jurnalismul angajat, cu atitudine, încă nu face rating major, cel puţin în provincie. Prin urmare, a inițiat ANTItudinea, o abordare critică a problemelor civice, găzduită de blogul colectiv madeingalati.ro. Pe acesta îl construieşte ca un viitor portal, o piață publică virtuală - spațiu de manifestare pentru o comunitate care-şi (re)descoperă spiritul combativ.

View all posts by Anghelos

3 Responses to “Noul Galați cu proiecte din vechi?”

  1. Rahidian Bulbul Says:

    De la Durbacă au mai rămas câteva borduri de granit neprăduite … Nu se ocupă nimeni?

    Reply

Trackbacks/Pingbacks

  1. O parcare pentru domnii edili, vă rog! - Made in Galaţi - 8 septembrie 2014

    […] ce a demolat frenetic garaje, uneori și la limita legii, nu a reușit să pună în loc decât lucrări interminabile, făcute sucit, cu scuza unor proiecte moștenite de la fostul primar […]

  2. Marius Stan - moț pe propriu-i mandat - Made in Galaţi - 15 septembrie 2014

    […] Citește și NOUL GALAȚI CU PROIECTE DIN VECHI? […]

Leave a Reply