FOTO: Polițiști cu prea mult timp liber

Fiindcă tot am văzut mai devreme cu ce se ocupă polițiștii locali, puși să alerge prin tot orașul și să mai și păzească surpările neremediate de Apă Canal, haideți să vă arăt și ce fac alți polițiști. Cei naționali, de la Rutieră, care nu se pot dezbăra de vechile lor obiceiuri, chit că în oraș nu prea mai sunt atâția boscheți ca pe drumurile din județ, unde este locul acestor purtători de șapcă cu cozorocul neted.

Acum două zile, duminica în amiaza mare, dumnealor „păzeau” bulevardul Cloșca de vitezomani, chit că porțiunea spre care aveau ei îndreptat radarul nu-i vreo zonă cunoscută pentru accidente. Dar în spatele lor era una și fix acolo îi durea… Să vedeți cum!

P1070849

Indicatoare desființate pe șest

Nu știu exact când au fost eliminate indicatoarele de viteză care permiteau până la 60 km/h pe Cloșca, între Ultimul Leu și intersecția cu Saturn. Dar, ca „traficant” aproape zilnic al rutei, pot să vă spun că nu de mult. Și cu siguranță nu s-a mediatizat sub nicio formă modificarea. Deci, după restricția la maxim 30 km/h, pe porțiunea aglomerată din preajma magazinelor de piese auto, de la prima intersecție, de la Arabesque, până la IVAS, limita este cea obișnuită, cea de 50. Deci, mare atenție!

O ocazie numai bună pentru polițiștii de la Rutieră să se așeze îndărătul unor mașini parcate și să-i prindă pe nefericiții care, entuziamați de traficul rar, de weekend și duminica de toamnă blândă și însorită, n-au mai verificat ce indicatoare au mai modificat autoritățile pe stâlpi.

Apropo, colegul cu Skoda Octavia II, mulțam de flash-uri, c-aveam 62 și-am redus la timp! :)

Savior

Vajnicii oameni ai legii bunului plac se postaseră după ce „boschete” găsiseră, recte niscaiva mașini parcate, și așteptau să le pice-n plasă cei care circulau cu 60-70 km/h, în virtutea vechilor indicatoare, că oricum nu poți să ai mai mult după curba de pe Cloșca fiindcă mai și „descarcă” pe exterior, cum te duci spre IVAS.

P1070853

Prevenție sau contravenție?

N-am stat acolo până pleacă, după cum am fost „sfătuit”, ca să văd cum reușesc să se teleporteze peste contrasens și dunga dublă continuă din poziția în care erau. Dar, dacă tot păream un cetățean care „nu are ce face acasă”, am zis să arunc o privire în jur, să văd dacă găsesc și eu ceva de treabă cât timp domnii plătiți din banii noștri, ai tuturor, își fac „suma” la amenzi.

P1070851

Și am observat că fix în spatele MCV-ului de 75.000de euro, după cum sunau achizițiile de acum câțiva ani, trona o ditamai trecerea de pietoni de toată frumusețea. Marcată doar pe jumătate și cu limitatorul de viteză lipsă de când s-au terminat lucrările din zonă, adică de mai bine de jumătate de an.

La ce buni „naționalii” de la Rutieră?

Sincer, poate m-ajută și pe mine cineva să înțeleg: ce mai caută polițiștii rutieri naționali în oraș altceva decât să vâneze amenzi? Cei de la poliția locală nu sunt tot polițiști, n-au și ei mașini cu radar, n-au etilotestere, nu știu să aplice legea?

Mai mult, i-am văzut, de câte ori ne-am întâlnit pe Stadionului, pe la acțiuni publice unde se devia circulația, prin zonele cu probleme de trafic și în intersecțiile cu probleme, din ce în ce mai politicoși, stăpâni pe ei și eficienți. Singurii pe care i-am remarcat că au reușit să le vină de hac unor terbiliști care se întreceau pe Domnească (într-o seară acum trei săptămâni, la statuia lui Cuza) au fost cei de la Locală. Cei de la națională se dădeau în stambă de fațadă în fața IPJ, pe Brăilei, iar un accident aștepta de peste două ore constatarea, pe Oțelarilor.

La ce mai avem nevoie de polițiștii rutieri naționali în oraș? Ca să stea cu radarul pe Brăilei la deal și pe Domnească în față la Prefectură? Asta în timp ce trei sferturi din drumurile județene nu au nici marcaje, intersecția de la Șendreni este tot cu unghi mort, iar pe șoseaua spre Tecuci se moare ca pe DN1? Iar în oraș e același haos pe Oțelarilor, pe Centură, în IC Frimu sau pe Anghel Saligny…

Evident, este mult mai ușor să strângi câteva sute de lei de la fiecare amărât căruia i-a alunecat piciorul mai tare pe accelerație când a avut strada liberă decât să amendezi cum scrie la lege, cu mii de lei bune, administratorul drumului. Pe care-l doare de pietoni fix unde-i durea și pe tovarășii polițiști când stăteau cu spatele la jumătatea de zebră, adevărată măsură a prestației lor.

P1070859

, , , , , , ,

About Anghelos

Mihai Angheluță a debutat în cotidianul gălățean „Viața liberă”, în ultimul an de liceu, intervievand vedete din jazzul autohton la unul dintre primele festivaluri de gen. În anii facultăţii, a colaborat la două posturi de radio locale, ca redactor muzical, realizator de emisiuni și, ocazional, reporter. După licenţierea în filologie, nu a rezistat mai mult de doi ani ca profesor sau traducător. S-a reîntors la presă, fiind angajat redactor plin al „Vieţii libere” între 1999 și 2001. Specializat în investigaţii şi justiție, a evadat adesea în subiecte economice, reportaje, radiografii sociale, recenzii culturale ori spațiul virtual al internetului. Din presa scrisă a trecut la televiziune, fiind aproape un an reporter și realizator de emisiuni la Express TV Galaţi-Brăila. Cum presa a intrat într-un declin după 2000, a mai făcut o ultimă încercare, la un săptămânal sindical, timp de câteva luni. În fina, s-a văzut nevoit să facă o schimbare de domeniu. Cum jurnalismul e singura ocupație pe care a practicat-o cu entuziasm, iar răspândirea internetului a adus noi oportunităţi, s-a reapucat de scris în 2008, colaborator al unei publicații online, enzine-ul antidotul.ro. În 2011, a revenit la cotidianul în care a debutat. Și a constatat că jurnalismul angajat, cu atitudine, încă nu face rating major, cel puţin în provincie. Prin urmare, a inițiat ANTItudinea, o abordare critică a problemelor civice, găzduită de blogul colectiv madeingalati.ro. Pe acesta îl construieşte ca un viitor portal, o piață publică virtuală - spațiu de manifestare pentru o comunitate care-şi (re)descoperă spiritul combativ.

View all posts by Anghelos

One Response to “FOTO: Polițiști cu prea mult timp liber”

  1. Marius Says:

    Cu placere, colegu’ !

    Reply

  2. taxa auto Says:

    Bine spus, pacat ca nu o citesc cei ce trebuie sa o citeasca

    Reply

Leave a Reply