SFIDĂTOR: Lux de peste suta de mii de euro în Primăria Noului Galaţi

După cum aţi aflat din relatarea noastră de la Ziua Marinei, primarul Noului Galaţi navighează în Touareg, iar şeful Poliţiei Locale foloseşte o Skoda Octavia mult mai neagră şi mai puternică decât a fostului primar, actualmente pensionar. Ei bine, nici city-managerul nu a fost lăsat mai prejos, el primind un Passat cu dotări de lux şi caracter sportiv de top. Total, peste 125,000 de euro cu TVA.

În acelaţi timp, în Galaţi, cetăţenii  merg cu autobuze second-hand de 17.300 de euro bucata cu TVA, setrăzile se cârpesc pe ploaie iar asfaltul ţine câteva săptămâni, apa caldă este un lux, cea rece aşişderea, căldura o nebuloasă, iar toaleta în fundul curţii de colegiu naţional (Cuza) o certitudine.

Fugărind „bolizi de lux” prin acte

Am pornit de la imaginile cu noile maşini ale lui Marius Stan, primarul UNPR al Galaţiului, şi cea a subordonatului său, Mihai Manoliu, şeful Poliţiei Locale. Fiindcă acesta din urmă, din banii alocați chipurile pentru activități de pază și ordine, a cumpărat mașini de lux pentru el însuși, șeful său și city-manager.

Am cercetat achiziţiile de autovehicule ale autorităţilor publice gălăţene pe 2015. Am dat peste o achiziţie de „3 autoturisme” efectuată de Poliţia Locală Galaţi pe 30 aprilie. Valoarea estimată a fost de 467.742 de lei, iar în final, după primirea doar unei singure (!) oferte, s-a ajuns la 450.645 de lei şi 20 de bani fără TVA. Adică, peste 125 de mii de euro cu TVA. Cât şapte autobuze Transurb şi o revizie la fiecare, cu schimb de ulei şi filtre.

ANUNT ATRIBUIRE2Aşa încât am apelat la purtătoarea de cuvânt a instituţiei, Aurelia Bogatu Matei, pentru a obţine lămuriri. Textul cererii noastre suna aşa:

„8 sep la 2:38 PM

To: [email protected]

 Către: Poliţia Locală Galaţi, Traian 254

În atenţia: Domnului Director General, Mihai Manoliu

Spre ştiinţa: departamentului de presă/purtătorului de cuvânt/

însărcinatului pentru relaţii publice

 Referitor: Achiziţie şi utilizare autoturisme

 Stimate Domnule Director,

 În baza art. 215 alin. (1) din OUG 34/2006, privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, actualizată, cu modificările şi completările ulterioare, şi în temeiul Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţii de interes public, vă solicităm să ne comunicaţi:

 – pe lângă autoturismele Volkswagen Touareg, folosit din câte am observat de către domnul primar Marius Stan, şi Skoda Octavia, folosită de către dumneavoastră, care este cel de-al treilea autoturism achiziţionat (marcă, model, număr de înmatriculare) în urma aceleiaşi comenzi şi cărei persoane i-a fost acesta alocat spre folosinţă?

Vă mulţumim anticipat pentru solicitudinea de care veţi da dovadă în a răspunde la această întrebare punctuală.”

Şi, bineînţeles, am primit răspuns complet, în timp rezonabil.

„11 septembrie, la 12:44 P.M.

To: [email protected]

Poliţia Locală Galaţi

În urma solicitării dumneavoastră, vă informăm că Poliţia Loclă Galaţi a achiziţionat un autoturism marca Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG 4 Mot., maşină care a fost predată pe bază de proces verbal, la Primăria Municipiului Galaţi. Autoturismul este folosit în interes de serviciu de city-managerul Aurel Vlaicu.

Numărul de înmatriculare este GL 39 WXT.”

Deci, pe lângă un Touareg V6 TDI Supreme de peste 65 de mii de euro pentru şefu’, iată şi un Passat de peste 35 de mii de euro pentru Aurel Vlaicu, siti-mienejerul mereu ferchezuit în costum de ginerică. Iar pentru directorul care a ajutat la… execuţia (în masă a) bugetului fără a-l mai trece punctual prin Consiliul Local, prin văzul public, o Octavia de restul de bani. Practic, fiecare din autoturismele achiziţionate este vârf de gamă sau aproape, la variantele cu motorizare Diesel.

Caiet de sarcini pentru licitaţie cu direcţie (servoasistată)

Părerea noastră este că, pentru ca nu cumva să se greşească marca sau modelul, caietul de sarcini a fost alcătuit astfe încât precederile înguste să conducă la fix. Iată, mai jos, subliniate, cerinţele care, ce să vezi, conduc drept la autoturismele achiziţionate, chipurile, prin licitaţie corectă. De asemenea, veţi găsi şi nişte dotări de lux pur și simplu, care au mai adăugat nişte mii de euro la preţul de listă. Dacă dumneavoastră găsiţi şi alte mărci şi modele, ăn afara celor de mai jos și care să corespundă cerinţelor, vă rugăm să ni le precizaţi. Dar noi pariem, pe un tur al orașului în Dacie, că nu. Şi susţinem, fără nicio jenă, că chiar ne pricepem la maşini.

Caiet de sarcini pentru maşina primarului din care să rezulte neapărat Volkswagen Touareg Supreme, adică cel mai șmecher din parcare:

„Cilindree motor minim 2968 cmc, putere peste 250 CP, dar nu mai mare de 193 kW (=262 CP, n.n.), consum mixt maxim 6,6 l/100 km, emisii sub 180 gCO2/km, haion cu acţionare electrică (opţională de 1.600 de euro, n.n.), pneuri 265/50R19, suspensie pneumatică cu reglarea electronică a gardei la sol (chilipir, 460 de euro, n.n.), torpedou cu răcire, volan multifuncţional piele cu reglaj pe înălțime şi adâncime şi control pentru computerul de bord (doar vreo 600 de euro, n.n.) , radio şi telefon, faruri bi-xenon, geamuri laterale spate şi luneta fumurii cu absorbţie a luminii de 65% (ieftin – 724 euro, n.n.), aer condiţionat climatronic cu patru zone de reglare a temperaturii (bizon de două ori, cum ar spune Guţă), radio sistem de navigaţie cu displai (sic!) touch sceem (sic!) color și funcție de redare MP3″

Caiet de sarcini pentru maşina lui Aurel Vlaicu, cel care vrea să zboare pe pământ fără să ia mâinile de pe volan. Rezultă VWPassat 2.0 TDI DSG 4motion (4×4):

„Cilindree motor minim 1968 cmc, pste 160 CP, dar nu mai mare de 190 kW (=250 CP, n.n.), portbagaj peste 570 de litri (în interes de serviciu, n.n), afișaj digital pentru instrumente de bord (analogul dă dureri la neuron, n.n.), sistem de navigaţie (să nu se rătpcească prin oraş, n.n.), volan multifuncțional piele încălzit cu comenzi pentru cutia de transmisie (un mizilic de 1.600 de euro, n.n.), oglinzi exterioare rabatabile electric, parbriz încălzit (tot doar la pachet, alte sute de euro), geamuri laterale faţă laminate şi spate fumurii (pachet de aproape 700 de euro), aer condiţionat climatic (peste 500 de euro)

Iar ca şeful poliţiei locale să nu se aleagă totuţi cu vrun Polo sau vreun Golf la ce servicii de limuzină de lux beneficiază şefii săi pe mâna sa, și-a tras și el un caiet de sarcini din care să rezulte o Octavia peste medie chiar dacă e pe motorină. Iată cum te prefaci că nu ştii că la licitaţie trebuie să câştige Skoda Octavia 1.6 TDI, dar fix aia de 110 CP:

Putere motor: peste 100 CP, consum mixt max. 3,8 litri/100 km, emisii CO2 sub 100 g/km (99 g, nu?), capacitate portbagaj peste 580 litri (590 e bine?), scaune față încălzite, faruri bixenon (în jur de 1.000 de euro doar, n.n.), tapițerie piele (oho!), geamuri laterale spate și lunetă nuanță închisă, jante aliaj.”

Iar autobuzele Transurb, în care merg cei ce plătesc limuzinele aleşilor, iau foc pe traseu. Nu-i aşa că v-ar plăcea încă un mandat cu ei?

panica-pentru-cateva-zeci-de-calatori-din-galati-autobuzul-cu-care-calatoreau-a-luat-focPS: Made in Galaţi mulţumeşte pe această cale doamnei Emanuela Ioana Turcu pentru (re)suscitarea, din 15 august a.c., a interesului nostru jurnalistic  pentru aroganţa afişată a șefului său, domnul primar Marius Stan. Le dorim şi celorlalte instituţii cu asemenea conducători comunicatori aşişderea.

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About Anghelos

Mihai Angheluță a debutat în cotidianul gălățean „Viața liberă”, în ultimul an de liceu, intervievand vedete din jazzul autohton la unul dintre primele festivaluri de gen. În anii facultăţii, a colaborat la două posturi de radio locale, ca redactor muzical, realizator de emisiuni și, ocazional, reporter. După licenţierea în filologie, nu a rezistat mai mult de doi ani ca profesor sau traducător. S-a reîntors la presă, fiind angajat redactor plin al „Vieţii libere” între 1999 și 2001. Specializat în investigaţii şi justiție, a evadat adesea în subiecte economice, reportaje, radiografii sociale, recenzii culturale ori spațiul virtual al internetului. Din presa scrisă a trecut la televiziune, fiind aproape un an reporter și realizator de emisiuni la Express TV Galaţi-Brăila. Cum presa a intrat într-un declin după 2000, a mai făcut o ultimă încercare, la un săptămânal sindical, timp de câteva luni. În fina, s-a văzut nevoit să facă o schimbare de domeniu. Cum jurnalismul e singura ocupație pe care a practicat-o cu entuziasm, iar răspândirea internetului a adus noi oportunităţi, s-a reapucat de scris în 2008, colaborator al unei publicații online, enzine-ul antidotul.ro. În 2011, a revenit la cotidianul în care a debutat. Și a constatat că jurnalismul angajat, cu atitudine, încă nu face rating major, cel puţin în provincie. Prin urmare, a inițiat ANTItudinea, o abordare critică a problemelor civice, găzduită de blogul colectiv madeingalati.ro. Pe acesta îl construieşte ca un viitor portal, o piață publică virtuală - spațiu de manifestare pentru o comunitate care-şi (re)descoperă spiritul combativ.

View all posts by Anghelos

9 Responses to “SFIDĂTOR: Lux de peste suta de mii de euro în Primăria Noului Galaţi”

  1. Cristian-Emanuel Says:

    Bravo! Chiar ma intrebam cand ai sa le dai de urma. Sper ca si despre „sufrageria” lu’ domn primar ai aflat ceva.

    Reply

  2. ProStan Says:

    Bravos!
    Pusi pe capatuiala! In Logan vomitau sau faceau urticare.
    Sa spuna incampanie , votati-ma , ca vreau sa maplimb la anu cu Mertzanu…

    Reply

  3. Alex Says:

    Mai interesati’va de preturi la masini, de unde ati scos scorurile alea :))) 120.000 euro costa un ferrari ahahah . Reporteri second hand

    Reply

    • viorel Says:

      mai baga o fisa si mai incearca o data! de ce nu spui ca nu te duce capul sa citesti? stii ce inseamna ”total ,peste 125000?cititor de mana a treia!

      Reply

  4. Rahidian Bulbul Says:

    „Interesul național „

    Reply

  5. angheluta cap de puta Says:

    Baaa esti mare panarama un infect care se baga in seama precum buboiul de la cur……baaa iti pute gura precum curul. Unde plm vezi tu ca ala e autobuz transurb , manipulezi tot ca o xxxxx PMP-ista

    Reply

  6. Alex Says:

    Angheluta cap de pl dar al cui este acel autobuz??

    Reply

Leave a Reply