După ce a desenat autostrăzi din zbor, Șova se târâie pe drumuri expres

10 octombrie 2014

ANTIpatia, ANTItudinea, Investitii, Politic

…Și a mai apucat și colegul său de consultanță juridică din scandalul Rovinari-Turrceni, actualul prim-ministru Victor Viorel, să ne ia banii cu acciza! Iaca pocinog, cică Șova a devenit băsist, nu mai dă drumul expres dintre gropi pe autostrada din visele lui colorate.  Legat chiar ombilical de afacerea Bechtel, Șova n-a mai adus contractul după care l-am trimis, dar a venit cu niște drumuri expres mai late decât pistele de aterizare.

Aflat la Alba Iulia, Dan Șova s-a apucat să facă declarații din care reiese că Johannis este „un gângav, un om încet la minte, un om care nu poate vorbi fără prompter”. Și, ca să aibă alegătorii o comparație, s-a dat chiar pe el însuși drept exemplu de minte brici, zămislind următoarea declarație:

„În România nu există astăzi drumuri expres. Sunt două diferențe de regim, între un drum expres si o autostradă: drumul expres este mai îngust cu 1,9 metri decât o autostradă. Și a doua diferență este că intrarea pe autostradă se face numai prin nod rutier, iar pe drumul expres se face direct, așa cum se întâmplă pe un drum național. Sunt singurele două diferențe între autostradă și drum expres. Nu este un capăt de țară. Dacă mă întrebați pe mine prin dispariția nodurilor rutiere și intrarea direct în drumul respectiv se vor face niște economii foarte mari, ceea ce ne permite să construim mai mult, iar diferența de lățime, de 1,9 metri, la o lățime de 70 de metri cât are autostrada, sincer, dacă avem o lățime de 68,1 metri, chiar nu mi se pare un capăt de țară.”

Pe de o parte, mi-a amintit de bancul cu Bulă, pus să dea exemple de păsări zburătoare la școală și răspunzând „crocodilul”. După 2-ul de rigoare, învățătoarea a făcut cunoștință cu domnul Buloi, securist, și a trebuit să-i schimbe băiatului nota într-un 10 de toată frumusețea. Nu înainte de a admite că zboară și crocodilul, doar că mai târâș… Apăi, dacă zice domnul fost ministru de interne Ioan Rus că trebuie drumuri expres în loc de autostrăzi, cum să-l contrazici?…

Nici n-ar fi nevoie, la o adică. Îl face praf și pulbere fină, una cu carosabilul, Mihai Alexandru Crăciun, în Capital, amintindu-i de limitările la 100 km/h, dar și de lipsa limitărilor la numărul de curbe cu rază minimă, ori de benzile de refugiu sau cele pentru vehicule lente pe care drumul expres nu le are…

Ce rost să mai amintim aici că însuși Băsescu propovăduia renunțarea la autostrăzi? Că, de fapt, coabitarea nu e doar între Băsescu și Ponta, dar și ciracii acestuia din urmă se îmbrățișează strâns de viziunile acestuia când moțăie în scaunele de miniștri sau gângăvesc abulic către alegători?

image-2014-06-16-17493735-70-dan-sova-ministrul-transporturilor

„Pe-aici, cândva, zburda o autostradă”. Astăzi se târâie un biet drum expres

 Îngust sau scurt la minte?

Pe de altă parte, când am văzut despre ce lățimi de drumuri vorbește Șova, m-am bucurat că a rămas doar la stadiul de desene cu carioca pe hârtie. Întâi am crezut că au greșit jurnaliștii. Dar și Alba24, și Unirea, ziarele care apar în orașul Marii Uniri, citează fix aceleași fraze! Așadar, în mintea lui Șova, autostrăzile sau drumurile expres au lățimi mai mari decât pistele aeroporturilor. Nu știu 70 de metri de autostradă făcuți de guvernul V-V Ponta de la zero. Darămite drumuri pe care să încapă Boeingul când zboară precum crocodilul lui Bulă…

Sincer, îmi pun întrebarea dacă Șova are permis de conducere. Iar dacă totuși, prin absurd, are, la cum se exprimă în ultima vreme, prin bule demne de un demnitar dâmbovițean (vezi inclusiv emisiuni de televiziune unde se rățoiește la moderatoare), ar trebui să i-l suspende cineva până nu se lasă cu deces. Al său, politic, evident. Sau, mai bine… nu :)

Dan-Sova03

Dan Șova încercând să-și amintească dacă minciunile electorale au picioarele prea scurte sau politicienii români au mâinile prea lungi…

About Anghelos

Mihai Angheluță a debutat în cotidianul gălățean „Viața liberă”, în ultimul an de liceu, intervievand vedete din jazzul autohton la unul dintre primele festivaluri de gen. În anii facultăţii, a colaborat la două posturi de radio locale, ca redactor muzical, realizator de emisiuni și, ocazional, reporter. După licenţierea în filologie, nu a rezistat mai mult de doi ani ca profesor sau traducător. S-a reîntors la presă, fiind angajat redactor plin al „Vieţii libere” între 1999 și 2001. Specializat în investigaţii şi justiție, a evadat adesea în subiecte economice, reportaje, radiografii sociale, recenzii culturale ori spațiul virtual al internetului. Din presa scrisă a trecut la televiziune, fiind aproape un an reporter și realizator de emisiuni la Express TV Galaţi-Brăila. Cum presa a intrat într-un declin după 2000, a mai făcut o ultimă încercare, la un săptămânal sindical, timp de câteva luni. În fina, s-a văzut nevoit să facă o schimbare de domeniu. Cum jurnalismul e singura ocupație pe care a practicat-o cu entuziasm, iar răspândirea internetului a adus noi oportunităţi, s-a reapucat de scris în 2008, colaborator al unei publicații online, enzine-ul antidotul.ro. În 2011, a revenit la cotidianul în care a debutat. Și a constatat că jurnalismul angajat, cu atitudine, încă nu face rating major, cel puţin în provincie. Prin urmare, a inițiat ANTItudinea, o abordare critică a problemelor civice, găzduită de blogul colectiv madeingalati.ro. Pe acesta îl construieşte ca un viitor portal, o piață publică virtuală - spațiu de manifestare pentru o comunitate care-şi (re)descoperă spiritul combativ.

View all posts by Anghelos

No comments yet.

Leave a Reply