Străzile Galațiului, tot MAI SIGURE | Carambol cu TRAMVAI și „mantă” de mașini PARCATE

După cum se poate vedea și în imaginile de mai jos, cele mai sigure artere din Galați rămân tunelul de sub Dunăre și drumul către aeroportul local – atâta timp cât acestea vor rămâne la stadiul de desene pe hârtie. Altminteri, inclusiv artere modernizate sunt tot mai des scena unor accidente desprinse parcă din filmulețele de pe YouTube, alea cu șoferi „iscusiți” din Rusia.

După ce pânî și „unda verde” și-a dovedit utilitatea egală cu zero în prevenția accidentelor – vezi coliziunea tragică petrecută recent în Țiglina I, desprinsă parcă dintr-o cascadorie ratată cu salt mortal – și bulevardul Oțelarilor, recent modernizat, a ținut să-și reconfirme statutul de zonă neagră campioană.

Un carambol s-a petrecut ieri (luni) seară, în jurul orei 10, când un BMW a depășit în goană pe banda tramvaiului și a revenit brusc pe banda 2 pierzând controlul direcției. S-a izbit întâi de un vagon care mergea în paralel, pe șină, rupându-și brațul stâng al suspensiei față cu tot cu arc și amortizor. Din vehiculul electric a ricoșat într-o mașină parcată și apoi a derapat incontrolabil pe asfalt până s-a întors cu peste 180 de grade, proptindu-și spatele în bordura trotuarului.

BMW-ul s-a ales cu fața distrusă, iar șoferul și pasagerul din dreapta s-au rănit, cel de-al doilea mai grav, la cap.

În carambol au fost avariate serios o mașină parcată regulamentar, pe marginea străzii și tramvaiul, căruia i s-a blocat panoul lateral între roți. A mai fost atins colțul unei mașini din trafic și alte două mașini parcate și ele la bordură, în fața celei care a suportat impactul direct.

Majoritatea celor prezenți au remarcat faptul că în zonă strada este largă, modernizată, invitând parcă la sprinturi cu de peste două ori viteza legală. Evident, de vreme ce, între două treceri de pietoni consecutive, sunt peste două lungimi de stadion, la fgel ca și pe unele porțiuni din strada… Stadionului.

Personal, nu pot decât să remarc că, la fel ca și DNA-ul, Curtea de Conturi sau instituțiile de mediu, calitatea în construcții sau de protecția consumatorilor, și Poliția Rutieră umblă, mai nou, parcă în vârful picioarelor, să nu care cumva să deranjeze….

Astă vară, când mi-am găsit mașina făcută praf la bordură, tot pe o porțiune în linie dreaptă, la doar câteva zeci de metri de locul accidentului din această seară, eu nu am crezut că e doar o întâmplare. Polițiștii insistau că da. La câte zile, am mai găsit o „întâmplare” cu urmări asemănătoare, la numai două străzi distanță, în cartier.

În această seară, tot un tânăr de 24 de ani, tot viteză, tot linie dreaptă, tot polițiști care se mirau și ei de parcă nici nu se așteptau să se întâmple o asemenea grozăvie. De parcă nici nu s-ar întâmpla din astea tot mai des în oraș…

Sper, pentru binele celor avariați, că șoferul BMW-ului nu are asigurare RCA tot la Carpatica, cum a avut „dăunașul” meu de nici în ziua de astăzi nu am văzut vreun ban…

Mai nou, observ că siguranța pentru cei care circulă și/sau parchează regulamentar este direct proporțională cu încrederea.

Încrederea că poliția rutieră gălățeană este una profesionistă, cu reală eficiență în disciplinarea traficului și prevenția accidentelor. Nicidecum o structură eșuată între ciupeala cu radarul, prin zone unde nu se întâmplă nimic, și patrulatul cu privirea într-altă parte decât la străzile pe care-și toacă nervii, sănătatea și chiar viața contribuabilii.

Voi ce părere aveți? Dar încredere?

, , , , ,

About Anghelos (Mihai Angheluță)

Mihai Angheluță a debutat în cotidianul gălățean „Viața liberă”, în ultimul an de liceu, intervievand vedete din jazzul autohton la unul dintre primele festivaluri de gen. În anii facultăţii, a colaborat la două posturi de radio locale, ca redactor muzical, realizator de emisiuni și, ocazional, reporter. După licenţierea în filologie, nu a rezistat mai mult de doi ani ca profesor sau traducător. S-a reîntors la presă, fiind angajat redactor plin al „Vieţii libere” între 1999 și 2001. Specializat în investigaţii şi justiție, a evadat adesea în subiecte economice, reportaje, radiografii sociale, recenzii culturale ori spațiul virtual al internetului. Din presa scrisă a trecut la televiziune, fiind aproape un an reporter și realizator de emisiuni la Express TV Galaţi-Brăila. Cum presa a intrat într-un declin după 2000, a mai făcut o ultimă încercare, la un săptămânal sindical, timp de câteva luni. În fina, s-a văzut nevoit să facă o schimbare de domeniu. Cum jurnalismul e singura ocupație pe care a practicat-o cu entuziasm, iar răspândirea internetului a adus noi oportunităţi, s-a reapucat de scris în 2008, colaborator al unei publicații online, enzine-ul antidotul.ro. În 2011, a revenit la cotidianul în care a debutat. Și a constatat că jurnalismul angajat, cu atitudine, încă nu face rating major, cel puţin în provincie. Prin urmare, a inițiat ANTItudinea, o abordare critică a problemelor civice, găzduită de blogul colectiv madeingalati.ro. Pe acesta îl construieşte ca un viitor portal, o piață publică virtuală - spațiu de manifestare pentru o comunitate care-şi (re)descoperă spiritul combativ.

View all posts by Anghelos (Mihai Angheluță)

One Response to “Străzile Galațiului, tot MAI SIGURE | Carambol cu TRAMVAI și „mantă” de mașini PARCATE”

  1. CRISTI Says:

    Rau ca aven strazi, rau ca nu avem….nu poti pune politia la fiecare colt de strada care e cat de cat asfaltata sa nu calce pedala teribilistii. Mai tine si de omul din spatele covrigului cat de responsabil este, acolo trebuie lucrat.

    Reply

Leave a Reply