Pe strada Brăilei, coborând dinspre McDonalds, şoferul unui Audi a pierdut controlul volanului şi a intrat violent într-un stâlp care susţinea inclusiv cablurile de alimentare pentru troleibuze. Impactul a rupt stâlpul de beton, prăbușindu-l atât peste botul „bolidului” german, dar și peste o altă mașină, un Logan nou-nouț aflat în trafic.
Evident, după cum susține șoferul din Audi, nu avea viteză. Câtă viteză îți trebuie să părăsești carosabilul uscat, să sari bordura și să mai și pui la pământ un stâlp de beton armat cu diametrul aproape jumătate de metru? „Câtă viteză pot să am că am plecat de la semafor…”, spune pe înregistrarea video de mai jos domnul din Audi. Ce, nu știați că viteza se măsoară de la un semafor la altul? Sau o fi fost vina stâlpului că stătea prea aproape de carosabil?…
O lecție foarte interesantă se desprinde aici pentru cei de la Rutieră: domnilor, stați în continuare cu radarul pe sensul de urcare. După cum știți, multe accidente se petrec acolo când nu se rup stâlpi vizavi… Cum, nu știați că la deal autovehiculul oprește într-un spațiu de frânare mai lung decât la vale? :)
E mai simplu să stai să-i prinzi la deal pe cei care sar de 60 km/h când pun a 5-a, să mai economisească la combustibil, decât să stai la vale, unde rata de pericol este mai mare, dar nu este penumbra „strategică” de pe sensul de urcare și poate fi vazută mașina de poliție mai ușor…
Sau poate nu despre prevenirea accidentelor vorbim aici, ci despre o simplă pândă… Vai, dar nu putem să credem așa ceva!!!
Apropo, denivelările acelea care sunt de cincinale întregi pe banda 1, la coborârea dinspre MacDonalds, ajută la siguranța traficului, nu?…
Ce nu știi, nu există
Oricum, polițiștii de la Rutieră s-au scos: „în 2015, principalele cauze generatoare ale evenimentelor rutiere au fost nerespectarea normelor rutiere de către pietoni (30%)”, au raportat ei, citați de Adevărul de Galați. Viteza neadaptată și neacordarea priorităţii vehiculelor reprezintă doar 9,2, respectiv 13,3% din cauze.
Și avem toate motivele să-i credem, mai ales că, prin prisma constatării amiabile, multe dintre tamponări nici nu mai ajung pe la poliție. Deci nici în statistici, nu?…
Ambele foto: Grupul Șoferilor din Galați
5 februarie 2016
ANTIteza, ANTItudinea, Politie, Strada, Trafic