Ca să nu mai ningă cu prefecți, Marius Stan a lăsat și el zăpada pe străzi

4 februarie 2014

Administrație, ANTIteza, ANTItudinea

Ce legătură există între deszăpezirea din Galați și troienele care au năvălit peste Brăila, „îngropând” politic prefectul vecinilor? De ce s-au mișcat utilajele de deszăpezire mai mult noaptea și câte au fost ele de fapt? Cât vor plăti gălățenii pentru deszăpezire față de cât s-a licitat oficial? Iată întrebări la care administrația locală dar și cea județeană ar trebui să răspundă ar vrea cu adevărat să facă lumină în misterul întârzierilor deszăpezirii, atât în municipiul nostru, dar și per ansamblu, în județele Galați și Brăila.

După ce a căzut prefectul Brăilei, Galațiul a început să fie și el destroienit

P1050135În serile de miercuri și joi, tocmai după 1 noaptea se auzeau sporadic utilaje mutând nămeții pe străzile Galațiului. Despre căratul munților de omăt nici nu putea fi vorba, mai ales că inclusiv edilii înșiși se plângeau că nu au unde s-o mai depoziteze.

Curățarea străzilor a început cu adevărat de vineri seara. Operațiune de debarasare a troienelor de pe marginea străzilor a debutat în forță la câteva ore după ce prefectul Brăilei îți dăduse demisia, „deszăpezit” fiind din funcție de aluziile foarte transparente ale lui Liviu Dragnea.

P1050121La ora 8, mai multe autobasculante aparținând TANCRAD, dar și unele VEGA, dimpreună cu buldozere și încărcătoare frontale de la respectivele firme, dar și unele mai mici care semănau cu cele ale Gospodărire Urbană, și-au dat întâlnire în cartierul Dunărea.

P1050124Cu ajutorul polițiștilor locali, unii luați de la Ordine Publică, utilajele și-au „făcut de cap” pe porțiuni întregi de bulevarde închise. Deși la locul de depozitare a zăpezii autocamioanele stăteau la coadă ca să fie descărcate, în cartier, lamele și cupele se agitau până la scântei. Mare lucru să fi rămas „necurățat” și încărcat în bene până și scuarul de pe mijlocul bulevardului Oțelarilor, porțiunea dintre Brăilei și bulevardul Galați.

Nu spațiul de depozitare a lipsit

P1050132

Vineri noaptea, între 9 seara și 3-4 dimineața, s-a cărat zăpada de la ieșirea spre Tecuci până la „Neacșu” și din Brăilei până la „Lupul de Mare”. Cu toate că joi, 29 ianuarie, se plângeau de lipsa locurilor de depozitare, tot autoritățile susțineau, prin directorul tehnic al Primăriei, Laurențiu Jalbă, că doar parcarea de la cimitirul „Sf. Lazăr” fusese umplută.

P1050129

Deși recunoșteau că ar mai fi disponibile parcarea de la Sala Sporturilor și Plaja Dunărea, până vineri seara, edilii s-au răzgândit. Probabil că nu au vrut să incomodeze tiribombele și gelateria petrecărețe din coasta Spitalului Județean, și nici să nu-l vadă pe Eugen Grosu, de la Gospodărire Urbană, protestând la bustul gol pe plaja care și-așa arată jalnic…

P1050151Așa încât s-a ales soluția parcării de la Danubius. În cele trei nopți de week-end s-a cărat zăpada dintr-un sfert de cartier Dunărea, din fața magazinului Modern și a barului Doors (oh, yeah!), de pe Bălcescu – zona hotelului Kreta, de pe Brăilei – între bănci și Țiglina – dar și de pe Siderurgiștilor – de la Piața Energiei până în Gh. Doja. Cu toate acestea, doar trei sferturi din parcarea de vizavi de Universitatea Danubius a fost umplută. Așadar, nu lipsa spațiilor de depozitare a împiedicat edilii să-și facă destoinic treaba până la începutul weekendului.

Unde au moțăit utilajele ziua?

P1050118Știut fiind că TANCRAD-ul a câștigat în acest an și deszăpezirea județului Brăila, iar autocamioanele încă aveau „givraj” vineri seara, la adunare, ca și cum ar fi venit de la un drum, ar fi interesant de aflat dacă ACELEAȘI utilaje (și poate chiar și aceiași șoferi și buldozeriști) au deszăpezit concomitent și județul vecin. „Se circulă bine în Brăila. Știu pentru că dimineață am fost acolo pe sărăriță”, confirmă șoferul unui autocamion ce tocmai urma să se alăture „grupului de acțiune” de pe Brăilei și Oțelarilor.

P1050127Pe de altă parte, și firma VEGA 93 avea un contract de deszăpezire extraurban de care trebuia să se îngrijească, cel pentru județul Galați. Nici acolo lucrurile nu au stat pe roze, ba chiar au ajuns raportările ISU să se bată flagrant cu știrile despre persoane salvate cu șenilata sau elicopterul ori reclamații de la primăriile comunale. E de presupus astfel că și acest „rege al asfaltului” gălățean a avut de furcă cu zăpada depusă pe obiectul muncii, poate până la a face permutări de utilaje și personal, din județ în municipiu și viceversa, ca să-și îndeplinească obligațiile…

P1050155 Este de notorietate faptul că, invocând scuza mașinilor parcate și a traficului, Primăria s-a „abținut” de la a deszăpezi orașul ziua. Pe de altă parte, când a venit vorba de asfaltări, acestea s-au putut face și ziua, blocându-se chiar cel mai important bulevard al orașului, Brăilei. Nici pe străzile unde nu excelează mașinile parcate pe margine sau traficul  nu prea a intervenit Primăria în timpul zilei, deci e foarte posibil ca motivul să fi fost indisponibilitatea diurnă principalilor contractori, TANCRAD și VEGA 93.

Vom arăta cui s-a atribuit contractul deszăpezirii municipiului în acest an, pe ce sumă și, mai ales, care au fost cerințele Așa va putea oricine compara cifrele și declarațiile cu realitatea de pe strada sa.

P1050161

, , , , , , , , , , ,

About Anghelos

Mihai Angheluță a debutat în cotidianul gălățean „Viața liberă”, în ultimul an de liceu, intervievand vedete din jazzul autohton la unul dintre primele festivaluri de gen. În anii facultăţii, a colaborat la două posturi de radio locale, ca redactor muzical, realizator de emisiuni și, ocazional, reporter. După licenţierea în filologie, nu a rezistat mai mult de doi ani ca profesor sau traducător. S-a reîntors la presă, fiind angajat redactor plin al „Vieţii libere” între 1999 și 2001. Specializat în investigaţii şi justiție, a evadat adesea în subiecte economice, reportaje, radiografii sociale, recenzii culturale ori spațiul virtual al internetului. Din presa scrisă a trecut la televiziune, fiind aproape un an reporter și realizator de emisiuni la Express TV Galaţi-Brăila. Cum presa a intrat într-un declin după 2000, a mai făcut o ultimă încercare, la un săptămânal sindical, timp de câteva luni. În fina, s-a văzut nevoit să facă o schimbare de domeniu. Cum jurnalismul e singura ocupație pe care a practicat-o cu entuziasm, iar răspândirea internetului a adus noi oportunităţi, s-a reapucat de scris în 2008, colaborator al unei publicații online, enzine-ul antidotul.ro. În 2011, a revenit la cotidianul în care a debutat. Și a constatat că jurnalismul angajat, cu atitudine, încă nu face rating major, cel puţin în provincie. Prin urmare, a inițiat ANTItudinea, o abordare critică a problemelor civice, găzduită de blogul colectiv madeingalati.ro. Pe acesta îl construieşte ca un viitor portal, o piață publică virtuală - spațiu de manifestare pentru o comunitate care-şi (re)descoperă spiritul combativ.

View all posts by Anghelos

Trackbacks/Pingbacks

  1. EXCLUSIV: Cum a moșit Stan scumpirea deszăpezirii doi ani la rând | Made in Galaţi - 7 februarie 2014

    […] Citește și Ca să nu mai ningă cu prefecți, Marius Stan a lăsat și el zăpada pe străzi […]

  2. Cum se topește banul public: deszăpezire fără zăpadă? | Made in Galaţi - 13 februarie 2014

    […] Citește și Ca să nu mai ningă cu prefecți, Marius Stan a lăsat și el zăpada pe străzi […]

  3. Noul Galați s-a mutat la Vaslui! - Made in Galaţi - 28 ianuarie 2015

    […] ceea ce alții fac în alte orașe, ale României desigur. Mai mult, la fel ca și acum, edilii s-au plâns de orice, mai puțin de propria lor incompetență/impotență, iar lucrurile au stat la fel ca acum. Ba nu, […]

Leave a Reply