GALERIE FOTO: Există parc auto după garaje? Ce se va construi după demolări

Recent, primarul Noului Galați a declarat că, de la sfârșitul acestui an, nu va mai prelungi contractele celor 6.500 de garaje existente/înregistrate în oraș. Prin aceasta, Marius Stan promite o ardere a etapelor, apărând astfel posibilitatea „să le demolăm chiar pe toate, urmând ca proiectele să le facem ulterior”. Pe de altă parte, garaje și alte construcții provizorii au fost deja demolate în oraș, iar ceea ce a fost clădit în locul lor poate da o idee despre utilitatea pe care Primăria o va găsi numeroaselor spații eliberate în plin oraș.

Autoturisme second-hand de vânzare

Între terenul pe care se afla fabrica de îmbuteliere Coca-Cola, actualmente găzduind magazinul Dedeman, și blocurile din Micro 17, până după alegerile locale din iunie 2012 au existat două baterii de garaje și o grădină de legume.

În prezent, parcelele respective sunt ocupate de un parc auto în care sunt expuse mașini second-hand importate și un depozit de anvelope rulate care oferă și servicii de vulcanizare, montaj și echilibrare roți.

PrelBraileiCocaCola-Oct2012-3

Baterii de garaje pe Prelungirea Brăilei, octombrie 2012. Foto: Google Street View

P1060305

Parc de autoturisme rulate pe Prelungirea Brăilei, iunie 2014

PrelBraileiCocaCola-Oct2012-1

Grădină de legume și parcelă liberă pe Prelungirea Brăilei, octombrie 2012. Foto: Google Street View

P1060306

Depozit și atelier de roți pe Prelungirea Brăilei, iunie 2014

Afacerile cu roți se rostogolesc pe spații verzi

În iulie 2012, la scurt timp după alegerile locale care au poziționat fostul președinte al Oțelului în scaunul de primar, o parte din spațiul verde de la intersecția străzii Gheorghe Doja cu bulevardul George Coșbuc a fost îngrădit și betonat. Ulterior, aici a fost deschis un depozit de cauciucuri second-hand cu servicii de vulcanizare incluse.

Tot la scurt timp după alegerile din 2012, până atunci cel mai dezvoltat astfel de depozit de pneuri uzate, cel de la instersecția străzii Tecuci cu bulevardul George Coșbuc, a devenit aparent neîncăpător. Mai precis, se pare că patronii acestuia și-au extins domeniul de activitate intrând și pe piața importurilor de autoturisme rulate. Astfel, ei au trebuit să sacrifice o parte din spațiul afectat  depozitului de cauciucuri pentru a face loc unui showroom… în aer liber, un parc auto în care să poată fi admirate exponatele pe patru roți.

GHDojaCosbuc-Iul2012-2

Spațiu verde betonat pe Coșbuc colț cu Doja, iulie 2012. Foto: Google Street View

GHDojaCosbuc-Oct2012-1

Același teren, cu o baracă adăugată, în octombrie 2012. Foto: Google Street View

P1030385

Depozit de cauciucuri și vulcanizare în locul fostului spațiu verde, octombrie 2013

CosbucTecuci-AnvelopeDoar-Iul2012

Depozitul de pe Coșbuc colț cu Tecuci, exclusiv pentru cauciucuri, în iulie 2012. Foto: Google Street View

CosbucTecuci-AnvelopeSiAuto-Oct2012

Depozitul de la intersecția Tecuci-Coșbuc, dezvoltat și pentru mașini second-hand, în octombrie 2012. Foto: Google Street View

Terase demolate dar cu etaje adăugate

În cartierul Aeroport, la intersecția străzii Henri Coandă cu bulevardul Traian Vuia, se află vestitul restaurant supranumit „Prinț și cerșetor”. Chiar la intrarea în acesta, încă din primii ani de după 1990, a fost improvizată o terasă berărie. Foarte cunoscută în zonă, aceasta era supranumită „Puturosul”, beneficiind atât de vecinătatea unei ghene de gunoi ce deservește trei blocuri, puzderia de buticuri din zonă. restaurantul și încă un bar din vecinătatea acestuia, dar și de pe urma faptului că nu deținea vreo toaletă.

La scurt timp după alegerile din 2012, terasa a făcut implozie în fundația unei clădiri cu două nivele, cu ziduri de cărămidă și structură de beton. Cei din zonă o atribuie afaceristului Neculai Dumitru, patronul grupului de firme ALBO, deși acesta este cunoscut ca având mari probleme judiciare, într-un dosar penal pentru dare şi luare de mită, şantaj, abuz în serviciu și instigare la abuz în serviciu contra intereselor publice, dar și falsificare de alimente.

PrintSiCersetor-Iul2012-2Terasa poreclită „Puturosul”, din fața restaurantului supranumit „Prinț și cerșetor”, în iulie 2012. Foto: Google Street View

P1050447Clădirea ridicată pe locul fostei terase de la intrarea în „Prinț și cerșetor”, martie 2014

PrintSiCers-Mar2014-1Vedere din laterală a clădirii atribuită neoficial, de localnici, patronului ALBO, Neculai Dumitru

Iată așadar câteva din posibilitățile de utilizare a spațiilor obținute după demolarea garajelor sau altor construcții provizorii pe domeniul public. Negreșit, noile spații, rezultate în urma demolării celor 6.500 de garaje din oraș, vor aduce diverse servicii de întreținere auto sau alimentație publică mai aproape de consumatorul final, cetățeanul alegător. Asta numai dacă nu se vor găsi pretendenți la retrocedarea acestor terenuri, în cazul în care au avut proprietari privați înainte de instaurarea regimului comunist… Mai ales că, acum, eliberate de garaje și obligațiile Primăriei către chiriași, identificarea, măsurarea și retrocedarea lor se poate face fără sincope.

, , , , , , ,

About Anghelos

Mihai Angheluță a debutat în cotidianul gălățean „Viața liberă”, în ultimul an de liceu, intervievand vedete din jazzul autohton la unul dintre primele festivaluri de gen. În anii facultăţii, a colaborat la două posturi de radio locale, ca redactor muzical, realizator de emisiuni și, ocazional, reporter. După licenţierea în filologie, nu a rezistat mai mult de doi ani ca profesor sau traducător. S-a reîntors la presă, fiind angajat redactor plin al „Vieţii libere” între 1999 și 2001. Specializat în investigaţii şi justiție, a evadat adesea în subiecte economice, reportaje, radiografii sociale, recenzii culturale ori spațiul virtual al internetului. Din presa scrisă a trecut la televiziune, fiind aproape un an reporter și realizator de emisiuni la Express TV Galaţi-Brăila. Cum presa a intrat într-un declin după 2000, a mai făcut o ultimă încercare, la un săptămânal sindical, timp de câteva luni. În fina, s-a văzut nevoit să facă o schimbare de domeniu. Cum jurnalismul e singura ocupație pe care a practicat-o cu entuziasm, iar răspândirea internetului a adus noi oportunităţi, s-a reapucat de scris în 2008, colaborator al unei publicații online, enzine-ul antidotul.ro. În 2011, a revenit la cotidianul în care a debutat. Și a constatat că jurnalismul angajat, cu atitudine, încă nu face rating major, cel puţin în provincie. Prin urmare, a inițiat ANTItudinea, o abordare critică a problemelor civice, găzduită de blogul colectiv madeingalati.ro. Pe acesta îl construieşte ca un viitor portal, o piață publică virtuală - spațiu de manifestare pentru o comunitate care-şi (re)descoperă spiritul combativ.

View all posts by Anghelos

No comments yet.

Leave a Reply