Faci, nu faci, dar reclamă să faci. Cam așa s-ar putea esențializa cheltuirea banilor europeni în România prin prisma prea multor investiții făcute dacă nu fără cap, cel puțin în disprețul celor care nu se mai pot sluji de picioare. În orașul unde domnește carnavalul bunului plac lăfăit în hamac, iată cum spânzură primarul în chiloți milioane de euro pe pasarele făcute după păsărelele ce îi cântă prin cap.
Am urmărit „călătoria Regio” pe Facebook, așa cum ni se recomandă în fiecare reclamă televizată, și am constatat că priveliștile de basm ale pasarelelor din Constanța o includ doar pe cea fără trepte, cu rampe de urcare-coborâre. De fapt, realitatea pentru persoanele cu dizabilități sau părinții cu copii în cărucioare stă mult mai crunt.
Pasarelele lui Mazăre zboară pe deasupra standardelor europene
Un dispreț major pentru persoanele mai puțin norocoase în viață vine de la Cosntanța. Și aici s-a făcut o investiție pe bani europeni la standarde semi-africane. Este vorba despre cele trei pasarelele pietonale montate la Mamaia.
Ele au fost construite (evident, cum altfel?) de una din firmele de casă ale PSD, la fel ca și noua Esplanadă din Brăila, din episodul trecut.
Citește și „DIN ZORI ȘI PÂNĂ-N SEARĂ”, PĂCĂLIM O ȚARĂ – ESPLANADA BRĂILEI
Este vorba despre Polaris M Holding. a familiei Martin, adică a deputatului PSD de Constanta, Eduard Stelian Martin, fiu al fostului prefect de Constanța, Gheorghe Martin, și prieten de-al lui Radu Mazăre, conform Centrului de Investigații Media.
Un portret magistral al „deputatului cu Lamborghini” puteți găsi aici.
Cât privește pasarelele construite în Mamaia, așa cum observa și Adevărul, două dintre acestea nu pot fi folosite de către părinții care au copii în cărucior, iar a treia este atât de înclinată încât poate fi folosită drept derdeluș. Pe contul de Facebook al Regio este postată doar fotografia pasarelei de la Casino, cea care este oricum prea înclinată pentru cărucioarele persoanelor cu dizabilități. Însă nu apar și fotografiile celorlalte două unde cărucioarele nu au de fapt acces fiindcă lipsește personalul de asistență la instalațiile de preluare a scaunelor cu rotile.
Dispozitivele pentru cărucioare au fost închise. Foto: Adevărul
Investiția a costat două milioane de euro dar, după cum se vede, a fost una gândită prost din start. S-a greșit capital asigurându-se… capital din bani europeni pe niște pasarele cvasi-legale în loc să se inițieze construirea unor pasaje subterane, cum sunt în toate țările civilizate. Acestea ar fi presupus o diferență de nivel doar la jumătate, ar fi putut fi prevăzută și cu dotări la standarde (iluminat, rampe, scară și bandă rulantă ca în supermarketuri etc.).
Pasarele cu panta numai bună de un derdeluș. Foto: Adevărul
Pentru gălățeni, promovarea investiției fără cap dar cu „vai de picioare” a lui Mazăre prin programul Regio poate avea un înțeles aparte. Acela că păsărelele/pasarelele nu doar zboară, dar pot face și pui.
Primarul Galațiului, traseistul Marius Stan, a gândit și el niște trasee suspendate pentru care a avansat chiar și proiecte, foarte frumos colorate, și asemănătoare cu cele ale lui Mazăre. Inclusiv la capitolul nepăsare pentru cei fără (norocul de a merge pe propriile) picioare.
Trackbacks/Pingbacks
[…] Citește și „DIN ZORI ȘI PÂNĂ-N SEARĂ”, SPÂNZURĂM BANII PRIN ȚARĂ […]